dodechypodcast.pl

Blog tematyczny o samochodach oraz motocyklach.

Samochody

Renault Megane 4 – czy warto kupić?

Renault Megane 4 – czy warto kupić?

Renault Megane IV, model popularny wśród miłośników francuskiej motoryzacji, wciąż budzi zainteresowanie na rynku samochodów używanych. Ale czy warto go kupić? Oto kilka kluczowych aspektów, które pomogą Ci podjąć decyzję.

Zobacz także: Volvo V90 CC – doskonałe połączenie stylu i funkcjonalności

Nowoczesny design i komfort jazdy

Renault Megane IV wyróżnia się nowoczesnym designem, który przyciąga wzrok. Jego dynamiczna sylwetka i eleganckie linie nadwozia sprawiają, że jest to auto, które chce się mieć. Wnętrze pojazdu oferuje komfort i przestronność, a bogate wyposażenie wersji wyższych sprawia, że podróżowanie staje się prawdziwą przyjemnością.

Wydajność i ekonomia

Megane IV oferuje szeroką gamę silników, zarówno benzynowych, jak i diesla. Wśród nich znajdziemy jednostki zapewniające dobre osiągi przy jednoczesnym zachowaniu ekonomicznego zużycia paliwa. To sprawia, że Megane IV jest atrakcyjnym wyborem dla osób szukających auta zarówno do miasta, jak i na dłuższe trasy.

Technologia i bezpieczeństwo

Renault Megane IV jest wyposażone w nowoczesne systemy bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy. Wśród nich znajdziemy m.in. system kontroli trakcji, ABS, a także zaawansowane systemy wspomagające parkowanie. Dzięki temu, Megane IV jest nie tylko przyjemne w prowadzeniu, ale także bezpieczne.

Usterki i koszty utrzymania

Jak każde auto, Renault Megane IV ma swoje słabe punkty. Wśród najczęściej wymienianych usterek pojawiają się problemy z elektroniką oraz układem zawieszenia. Warto zatem przed zakupem sprawdzić historię serwisową pojazdu oraz zainwestować w dokładny przegląd techniczny. Koszty utrzymania Megane IV są umiarkowane, jednak niektóre części mogą być droższe niż w przypadku konkurencyjnych marek.

Renault Megane IV – czy warto kupić? Dane techniczne

Dane Techniczne Renault Megane IV
Typ nadwozia Hatchback, Kombi, Sedan
Nazwa nadwozia GrandCoupe, Grandtour
Liczba drzwi 4, 5
Liczba siedzeń 2, 5
Długość całkowita [mm] 4359, 4372, 4626, 4632
Szerokość całkowita z lusterkami [mm] 2058
Szerokość całkowita [mm] 1814, 1874
Wysokość całkowita [mm] 1443, 1445, 1447, 1449
Rozstaw osi [mm] 2669, 2711, 2712
Zwis przedni [mm] 916, 919
Zwis tylny [mm] 771, 786, 995, 1002
Średnica zawracania pomiędzy krawężnikami [m] 10.3, 10.4, 10.6, 11.2
Prześwit [mm] 101, 136
Przestrzeń nad głową z przodu pojazdu [mm] 840, 886
Przestrzeń nad głową z tyłu pojazdu [mm] 851, 866, 871
Przestrzeń na wysokości bioder z przodu pojazdu [mm] 1418, 1492
Przestrzeń na wysokości bioder z tyłu pojazdu [mm] 1412, 1413, 1420
Przestrzeń na wysokości ramion z przodu pojazdu [mm] 1441
Przestrzeń na wysokości ramion z tyłu pojazdu [mm] 1377, 1390
Masa własna [kg] 1190, 1197, 1205, 1214
Masa pojazdu z kierowcą [kg] 1265, 1272, 1280, 1289
Dopuszczalna masa całkowita [kg] 1755, 1765, 1784, 1788
Maksymalna ładowność [kg] 398, 410, 491, 495
Masa przyczepy hamowanej [kg] 750, 1300, 1400, 1600
Masa przyczepy niehamowanej [kg] 635, 640, 650, 660
Maksymalna masa ładunku na bagażniku dachowym [kg] 80
Standardowa pojemność bagażnika (VDA) [litry] 261, 294, 308, 335
Maksymalna pojemność bagażnika (VDA) [litry] 987, 1117, 1202, 1247
Pojemność zbiornika paliwa [litry] 39, 45, 47, 49
Nazwa układu silnikowego Blue dCi, dCi, E-Tech, Sce
Typ układu silnikowego Plug-in (PHEV), Spalinowy
Moc układu silnikowego [KM] 90, 95, 100, 102
Moc układu silnikowego [kW] 66, 70, 74, 75
Pojemność silnika [litry] 1.0, 1.2, 1.3, 1.5
Pojemność skokowa [cm3] 999, 1197, 1198, 1332
Paliwo Benzyna, Diesel
Moc silnika [KM] 90, 91, 95, 100
Moc silnika [kW] 66, 67, 70, 74
Prędkość obrotowa dla maksymalnej mocy [obr./min.] 3750, 4000, 4500, 5000
Maksymalny moment obrotowy [Nm] 144, 156, 175, 195
Prędkość obrotowa dla maksymalnego momentu [obr./min.] 2400 – 4800, od 1400, od 1500, od 1600
Rodzaj wtrysku paliwa Bezpośredni, Common-Rail, Wielopunktowy
Liczba turbosprężarek 0, 1, 2
Umiejscowienie Z przodu
Układ cylindrów R
Liczba cylindrów 3, 4
Liczba cylindrów / zaworów na cylinder 3/4, 4/2, 4/4
Średnica cylindra x skok tłoka [mm] 72 x 73.1, 72 x 81.4, 76 x 80.5, 78 x 83.6
Stopień sprężania 10.00 : 1, 10.70 : 1, 15.20 : 1, 15.30 : 1
System Start-Stop Tak/Nie (zależnie od wersji)
Umiejscowienie silnika elektrycznego Z przodu
Moc silnika elektrycznego [KM] 66
Moc silnika elektrycznego [kW] 49
Prędkość obrotowa dla maksymalnej mocy [obr./min.] 2283
Maksymalny moment obrotowy [Nm] 205
Prędkość obrotowa dla maksymalnego momentu [obr./min.] 200
Pojemność baterii netto [kWh] 9.8
Pojemność baterii brutto [kWh] 10.4
Umiejscowienie silnika elektrycznego Z przodu
Moc drugiego silnika elektrycznego [KM] 34
Moc drugiego silnika elektrycznego [kW] 25
Maksymalny moment obrotowy [Nm] 50
Typ skrzyni biegów Automatyczna, Manualna
Liczba biegów lub predefiniowanych ustawień 1, 5, 6, 7
Nazwa skrzyni biegów EDC, Multi-mode
Napędzane koła Przednie
Prędkość maksymalna [km/h] 174, 175, 176, 178
Przyspieszenie 0-100 km/h [s] 5.4, 5.7, 5.8, 7.1
Elastyczność 80-120 km/h [s] 2.9, 3.1
Moc jednostkowa układu silnikowego [kg/KM] 4.35, 4.69, 4.7, 4.75
Zasięg na paliwie podstawowym [km] 595, 602, 609, 617
Zasięg na 1 litrze paliwa podstawowego [km] 11.9, 12.05, 12.2, 12.35
Zasięg na silniku elektrycznym [km] 61, 65
Norma emisji EU6
Czynnik AdBlue Tak/Nie (zależnie od wersji)
Emisja CO2 według NEDC [g/km] 95, 102, 103, 112
Zużycie paliwa w mieście [litry/100 km] 3.7, 4.0, 4.2, 4.4
Zużycie paliwa poza miastem [litry/100 km] 3.4, 3.5, 3.6, 3.7
Zużycie paliwa średnie według NEDC [litry/100 km] 3.4, 3.7, 3.9, 4.0
Emisja CO2 według WLTP [g/km] 28, 114, 116, 117
Zużycie paliwa średnie według WLTP [litry/100 km] 1.3, 4.3, 4.4, 4.5
Konstrukcja przedniego zawieszenia kolumny McPhersona
Konstrukcja tylnego zawieszenia belka skrętna, Wielowahaczowe

Podsumowanie

Renault Megane IV to samochód, który oferuje dobre połączenie stylu, komfortu i technologii. Jest to wybór godny rozważenia, szczególnie jeśli szukasz auta z charakterem i nowoczesnymi rozwiązaniami. Jednak jak w przypadku każdego używanego pojazdu, kluczowe jest dokładne sprawdzenie jego stanu technicznego oraz historii serwisowej, aby uniknąć nieprzewidzianych wydatków po zakupie.


Żródło: https://autokatalog.pl/renault/megane/iv/dane-techniczne

Udostępnij

O autorze

Jestem pasjonatem motoryzacji i świata gier, łączącym swoje zainteresowania z pisaniem. Na blogu dzielę się moimi przemyśleniami, analizami i recenzjami najnowszych trendów w branży motoryzacyjnej oraz gamingowej. Moje artykuły to nie tylko źródło informacji, ale także miejsce, gdzie pasja spotyka się z wiedzą.