Renault Megane IV, model popularny wśród miłośników francuskiej motoryzacji, wciąż budzi zainteresowanie na rynku samochodów używanych. Ale czy warto go kupić? Oto kilka kluczowych aspektów, które pomogą Ci podjąć decyzję.
Zobacz także: Volvo V90 CC – doskonałe połączenie stylu i funkcjonalności
Nowoczesny design i komfort jazdy
Renault Megane IV wyróżnia się nowoczesnym designem, który przyciąga wzrok. Jego dynamiczna sylwetka i eleganckie linie nadwozia sprawiają, że jest to auto, które chce się mieć. Wnętrze pojazdu oferuje komfort i przestronność, a bogate wyposażenie wersji wyższych sprawia, że podróżowanie staje się prawdziwą przyjemnością.
Wydajność i ekonomia
Megane IV oferuje szeroką gamę silników, zarówno benzynowych, jak i diesla. Wśród nich znajdziemy jednostki zapewniające dobre osiągi przy jednoczesnym zachowaniu ekonomicznego zużycia paliwa. To sprawia, że Megane IV jest atrakcyjnym wyborem dla osób szukających auta zarówno do miasta, jak i na dłuższe trasy.
Technologia i bezpieczeństwo
Renault Megane IV jest wyposażone w nowoczesne systemy bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy. Wśród nich znajdziemy m.in. system kontroli trakcji, ABS, a także zaawansowane systemy wspomagające parkowanie. Dzięki temu, Megane IV jest nie tylko przyjemne w prowadzeniu, ale także bezpieczne.
Usterki i koszty utrzymania
Jak każde auto, Renault Megane IV ma swoje słabe punkty. Wśród najczęściej wymienianych usterek pojawiają się problemy z elektroniką oraz układem zawieszenia. Warto zatem przed zakupem sprawdzić historię serwisową pojazdu oraz zainwestować w dokładny przegląd techniczny. Koszty utrzymania Megane IV są umiarkowane, jednak niektóre części mogą być droższe niż w przypadku konkurencyjnych marek.
Renault Megane IV – czy warto kupić? Dane techniczne
Dane Techniczne Renault Megane IV | |
---|---|
Typ nadwozia | Hatchback, Kombi, Sedan |
Nazwa nadwozia | GrandCoupe, Grandtour |
Liczba drzwi | 4, 5 |
Liczba siedzeń | 2, 5 |
Długość całkowita [mm] | 4359, 4372, 4626, 4632 |
Szerokość całkowita z lusterkami [mm] | 2058 |
Szerokość całkowita [mm] | 1814, 1874 |
Wysokość całkowita [mm] | 1443, 1445, 1447, 1449 |
Rozstaw osi [mm] | 2669, 2711, 2712 |
Zwis przedni [mm] | 916, 919 |
Zwis tylny [mm] | 771, 786, 995, 1002 |
Średnica zawracania pomiędzy krawężnikami [m] | 10.3, 10.4, 10.6, 11.2 |
Prześwit [mm] | 101, 136 |
Przestrzeń nad głową z przodu pojazdu [mm] | 840, 886 |
Przestrzeń nad głową z tyłu pojazdu [mm] | 851, 866, 871 |
Przestrzeń na wysokości bioder z przodu pojazdu [mm] | 1418, 1492 |
Przestrzeń na wysokości bioder z tyłu pojazdu [mm] | 1412, 1413, 1420 |
Przestrzeń na wysokości ramion z przodu pojazdu [mm] | 1441 |
Przestrzeń na wysokości ramion z tyłu pojazdu [mm] | 1377, 1390 |
Masa własna [kg] | 1190, 1197, 1205, 1214 |
Masa pojazdu z kierowcą [kg] | 1265, 1272, 1280, 1289 |
Dopuszczalna masa całkowita [kg] | 1755, 1765, 1784, 1788 |
Maksymalna ładowność [kg] | 398, 410, 491, 495 |
Masa przyczepy hamowanej [kg] | 750, 1300, 1400, 1600 |
Masa przyczepy niehamowanej [kg] | 635, 640, 650, 660 |
Maksymalna masa ładunku na bagażniku dachowym [kg] | 80 |
Standardowa pojemność bagażnika (VDA) [litry] | 261, 294, 308, 335 |
Maksymalna pojemność bagażnika (VDA) [litry] | 987, 1117, 1202, 1247 |
Pojemność zbiornika paliwa [litry] | 39, 45, 47, 49 |
Nazwa układu silnikowego | Blue dCi, dCi, E-Tech, Sce |
Typ układu silnikowego | Plug-in (PHEV), Spalinowy |
Moc układu silnikowego [KM] | 90, 95, 100, 102 |
Moc układu silnikowego [kW] | 66, 70, 74, 75 |
Pojemność silnika [litry] | 1.0, 1.2, 1.3, 1.5 |
Pojemność skokowa [cm3] | 999, 1197, 1198, 1332 |
Paliwo | Benzyna, Diesel |
Moc silnika [KM] | 90, 91, 95, 100 |
Moc silnika [kW] | 66, 67, 70, 74 |
Prędkość obrotowa dla maksymalnej mocy [obr./min.] | 3750, 4000, 4500, 5000 |
Maksymalny moment obrotowy [Nm] | 144, 156, 175, 195 |
Prędkość obrotowa dla maksymalnego momentu [obr./min.] | 2400 – 4800, od 1400, od 1500, od 1600 |
Rodzaj wtrysku paliwa | Bezpośredni, Common-Rail, Wielopunktowy |
Liczba turbosprężarek | 0, 1, 2 |
Umiejscowienie | Z przodu |
Układ cylindrów | R |
Liczba cylindrów | 3, 4 |
Liczba cylindrów / zaworów na cylinder | 3/4, 4/2, 4/4 |
Średnica cylindra x skok tłoka [mm] | 72 x 73.1, 72 x 81.4, 76 x 80.5, 78 x 83.6 |
Stopień sprężania | 10.00 : 1, 10.70 : 1, 15.20 : 1, 15.30 : 1 |
System Start-Stop | Tak/Nie (zależnie od wersji) |
Umiejscowienie silnika elektrycznego | Z przodu |
Moc silnika elektrycznego [KM] | 66 |
Moc silnika elektrycznego [kW] | 49 |
Prędkość obrotowa dla maksymalnej mocy [obr./min.] | 2283 |
Maksymalny moment obrotowy [Nm] | 205 |
Prędkość obrotowa dla maksymalnego momentu [obr./min.] | 200 |
Pojemność baterii netto [kWh] | 9.8 |
Pojemność baterii brutto [kWh] | 10.4 |
Umiejscowienie silnika elektrycznego | Z przodu |
Moc drugiego silnika elektrycznego [KM] | 34 |
Moc drugiego silnika elektrycznego [kW] | 25 |
Maksymalny moment obrotowy [Nm] | 50 |
Typ skrzyni biegów | Automatyczna, Manualna |
Liczba biegów lub predefiniowanych ustawień | 1, 5, 6, 7 |
Nazwa skrzyni biegów | EDC, Multi-mode |
Napędzane koła | Przednie |
Prędkość maksymalna [km/h] | 174, 175, 176, 178 |
Przyspieszenie 0-100 km/h [s] | 5.4, 5.7, 5.8, 7.1 |
Elastyczność 80-120 km/h [s] | 2.9, 3.1 |
Moc jednostkowa układu silnikowego [kg/KM] | 4.35, 4.69, 4.7, 4.75 |
Zasięg na paliwie podstawowym [km] | 595, 602, 609, 617 |
Zasięg na 1 litrze paliwa podstawowego [km] | 11.9, 12.05, 12.2, 12.35 |
Zasięg na silniku elektrycznym [km] | 61, 65 |
Norma emisji | EU6 |
Czynnik AdBlue | Tak/Nie (zależnie od wersji) |
Emisja CO2 według NEDC [g/km] | 95, 102, 103, 112 |
Zużycie paliwa w mieście [litry/100 km] | 3.7, 4.0, 4.2, 4.4 |
Zużycie paliwa poza miastem [litry/100 km] | 3.4, 3.5, 3.6, 3.7 |
Zużycie paliwa średnie według NEDC [litry/100 km] | 3.4, 3.7, 3.9, 4.0 |
Emisja CO2 według WLTP [g/km] | 28, 114, 116, 117 |
Zużycie paliwa średnie według WLTP [litry/100 km] | 1.3, 4.3, 4.4, 4.5 |
Konstrukcja przedniego zawieszenia | kolumny McPhersona |
Konstrukcja tylnego zawieszenia | belka skrętna, Wielowahaczowe |
Podsumowanie
Renault Megane IV to samochód, który oferuje dobre połączenie stylu, komfortu i technologii. Jest to wybór godny rozważenia, szczególnie jeśli szukasz auta z charakterem i nowoczesnymi rozwiązaniami. Jednak jak w przypadku każdego używanego pojazdu, kluczowe jest dokładne sprawdzenie jego stanu technicznego oraz historii serwisowej, aby uniknąć nieprzewidzianych wydatków po zakupie.
Żródło: https://autokatalog.pl/renault/megane/iv/dane-techniczne