dodechypodcast.pl

Blog tematyczny o samochodach oraz motocyklach.

Motocykle

Kawasaki GPZ 500S – co musisz wiedzieć o tym modelu?

Kawasaki GPZ 500S – co musisz wiedzieć o tym modelu?

Kawasaki GPZ 500S, znany również jako Ninja 500, to motocykl, który zyskał uznanie wśród miłośników dwóch kółek. Jego model z 1999 roku szczególnie wyróżnia się swoimi cechami technicznymi i osiągami. W tym artykule przyjrzymy się bliżej, co sprawia, że GPZ 500S jest tak ceniony wśród motocyklistów.

Zobacz także: Yamaha YZ250F – ile koni i dane techniczne

Kawasaki GPZ 500S – dane techniczne

Dane techniczne Kawasaki GPZ 500S (1999)
Model Kawasaki GPZ 500S
Rok Produkcji 1999
Kategoria Sportowo-turystyczny
Pojemność Silnika 499 ccm
Typ Silnika Dwucylindrowy, 4-suwowy
Moc Maksymalna 60 KM przy 9800 RPM
Moment Obrotowy 46 Nm przy 8500 RPM
Stopień Sprężania 10.8:1
System Chłodzenia Ciecz
Skrzynia Biegów 6-biegowa
Przeniesienie Napędu Łańcuch
Waga Motocykla 200 kg
Wysokość Siodła 800 mm
Rozstaw Osi 1435 mm
Opona Przednia 110/70-17
Opona Tylna 130/70-17
Hamulec Przedni Dwutarczowy
Hamulec Tylni Jednotarczowy
Prędkość Maksymalna 185 km/h
Zużycie Paliwa (100km) 0.51 litra
Pojemność Zbiornika Paliwa 18 litrów

Silnik i przeniesienie napędu

Kawasaki GPZ 500S z 1999 roku wyposażony jest w dwucylindrowy silnik R2 o pojemności 499 ccm. Charakteryzuje się on czterema suwami i jest zdolny wygenerować moc maksymalną 60 KM przy 9800 RPM. Maksymalny moment obrotowy wynosi 46 Nm przy 8500 RPM, co zapewnia doskonałą reakcję na gaz i dynamiczne przyspieszenie. Stopień sprężania wynosi 10.8:1, a średnica cylindra x skok tłoka to 74.0 x 58.0 mm. Motocykl posiada sześciobiegową skrzynię biegów oraz wtórne przeniesienie napędu na łańcuch.

Wymiary i waga

GPZ 500S waży 200 kg. Wysokość siodła wynosi 800 mm, co zapewnia komfort i stabilność zarówno dla doświadczonych, jak i początkujących motocyklistów. Rozstaw osi to 1,435 mm, co przekłada się na dobrą manewrowość i stabilność podczas jazdy.

Podwozie i hamulce

Motocykl jest wyposażony w przednie zawieszenie o skoku 130 mm i tylne zawieszenie o skoku 100 mm. Opony przednia i tylna mają odpowiednio rozmiary 110/70-17 i 130/70-17. GPZ 500S ma dwutarczowy hamulec przedni z tarczami o średnicy 270 mm oraz jednotarczowy hamulec tylny z tarczą o średnicy 240 mm. Te cechy zapewniają skuteczne hamowanie w różnych warunkach drogowych.

Prędkość i przyspieszenie

Kawasaki GPZ 500S może pochwalić się maksymalną prędkością 185 km/h, co jest imponującym wynikiem dla motocykla tej klasy. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje zaledwie 4.9 sekundy, a od 60 do 140 km/h – 17 sekund. Te parametry świadczą o znakomitych osiągach motocykla.

Zużycie paliwa i pojemność zbiornika

Zużycie paliwa na 100 km wynosi 0.51 litra, co czyni GPZ 500S ekonomicznym wyborem. Pojemność zbiornika paliwa to 18 litrów, co zapewnia długie dystanse bez konieczności częstego tankowania.

Podsumowanie

Kawasaki GPZ 500S model 1999 to motocykl, który łączy w sobie dynamikę, ekonomię i komfort jazdy. Jego techniczne parametry czynią go atrakcyjnym wyborem zarówno dla początkujących, jak i doświadczonych motocyklistów. Czy to w mieście, czy na długich trasach, GPZ 500S zapewnia satysfakcjonujące doświadczenie jazdy.


Źródło: https://www.scigacz.pl/Kawasaki,GPZ,500,S,model,1999,dane,techniczne,6596,im.html

Udostępnij

O autorze

Jestem pasjonatem motoryzacji i świata gier, łączącym swoje zainteresowania z pisaniem. Na blogu dzielę się moimi przemyśleniami, analizami i recenzjami najnowszych trendów w branży motoryzacyjnej oraz gamingowej. Moje artykuły to nie tylko źródło informacji, ale także miejsce, gdzie pasja spotyka się z wiedzą.