dodechypodcast.pl

Blog tematyczny o samochodach oraz motocyklach.

Motocykle

Kawasaki GPZ 500S – co musisz wiedzieć o tym modelu?

Kawasaki GPZ 500S – co musisz wiedzieć o tym modelu?

Kawasaki GPZ 500S to motocykl sportowo-turystyczny, który został wprowadzony na rynek w 1999 roku. Ten model motocykla zyskał popularność wśród miłośników szybkich i wygodnych pojazdów, które idealnie sprawdzają się podczas dłuższych wypraw.

Agenda:

  • Silnik oraz napęd w Kawasaki GPZ 500S
  • Wymiary i waga
  • Prędkość Kawasaki GPZ 500 S

Zobacz także: https://dodechypodcast.pl/yamaha-yzf-250-ile-koni-i-dane-techniczne/

Silnik oraz napęd w Kawasaki GPZ 500S

Silnik i przeniesienie napędu to jedne z najważniejszych elementów każdego pojazdu. Bez silnika i przeniesienia napędu samochód, motocykl czy skuter nie będą w stanie poruszać się po drodze. Kawasakai GPZ 500 S ma pojemność skokową o wysokości 499 ccm, która znajduje zastosowanie w różnego rodzaju jednośladach.

Silnik zastosowany w motocykly to dwucylindrowy R2, czyli układ składający się z dwóch cylindrów ustawionych w rzędzie. Maksymalna moc silnika wynosi 60.00 KM (43.8 kW) przy 9800 RPM, co pozwala na dynamiczne przyspieszenie i płynną jazdę nawet w trudnych warunkach drogowych. Maksymalny moment obrotowy wynosi 46.00 Nm (4.7 kgf-m or 33.9 ft.lbs) przy 8500 RPM, co pozwala na sprawną jazdę w terenie górzystym czy na dłuższych trasach.

Stopień sprężania Kawasaki GPZ 500S wynosi 10.8:1, co oznacza, że mieszanka paliwowo-powietrzna jest bardzo dobrze sprężona i gotowa do spalenia w komorze spalania. Średnica cylindra wynosi 74.0 mm, a skok tłoka 58.0 mm. Liczba zaworów na cylinder wynosi 4, co pozwala na sprawną wymianę spalin i paliwa.

Silnik uruchamiany jest elektrycznie, co znacznie ułatwia rozruch jednośladu. System chłodzenia oparty jest na cieczy, co pozwala na skuteczne chłodzenie silnika nawet w czasie intensywnej jazdy. Skrzynia biegów to 6-biegowa, co daje możliwość płynnego przyspieszania i hamowania jednośladu.

Ostatnim elementem, który warto omówić w kontekście silnika i przeniesienia napędu w tym modelu jest wtórne przeniesienie napędu. W tym przypadku wykorzystywany jest łańcuch, który pozwala na efektywną i bezpieczną transmisję napędu z silnika na koła. Wtórne przeniesienie napędu jest bardzo istotne, ponieważ wpływa na sprawność całego układu napędowego.

Wnioski płynące z charakterystyki technicznej silnika i przeniesienia napędu o pojemności skokowej 499 ccm są jasne – mamy do czynienia z bardzo skutecznym i bezpiecznym rozwiązaniem, które pozwala na dynamiczną i płynną jazdę jednośladem.

Wymiary i waga

Wymiary i waga motocykla to jedne z najważniejszych parametrów, które należy brać pod uwagę przy wyborze pojazdu. Waga Kawasaki GPZ 500 S gotowego do jazdy to 200.0 kg, co czyni go dość ciężkim pojazdem w swojej klasie. Jednakże, dzięki odpowiedniemu wyważeniu, motocykl jest w stanie zapewnić użytkownikowi stabilną i płynną jazdę.

Obciążenie osi przedniej to 47.2 kg, co wpływa na sposób prowadzenia motocykla. Im cięższe obciążenie osi przedniej, tym motocykl jest bardziej stabilny przy wjeździe w zakręty. Jednocześnie, trudniej jest go prowadzić w przypadku nagłych manewrów, takich jak uniknięcie przeszkody na drodze.

Wysokość siodła wynosi 800 mm, a jeśli chodzi o rozstaw osi motocykla wynosi ona 1,435 mm, co ma wpływ na jego stabilność podczas jazdy. Im dłuższy rozstaw osi, tym motocykl jest bardziej stabilny przy jazdzie na prostych odcinkach, ale trudniej nim manewruje się w zakrętach.

Prędkość Kawasaki GPZ 500 S

Kawasaki to znana na całym świecie marka motocykli, słynąca z wysokiej jakości sprzętu i niezwykle dynamicznych osiągów. W przypadku modelu GPZ 500 S, prędkość maksymalna wynosi 185.0 km/h.

Jednym z najważniejszych parametrów, które pozwalają na ocenę dynamiki motocykla, jest czas przyspieszenia od zera do stu kilometrów na godzinę. W przypadku Kawasaki, wynosi on tylko 4.9 sekundy. Przy przyspieszaniu z prędkości 60-140 km/h motocykl ten potrzebuje 17.0 sekundy.

Udostępnij